נכשל מבצע לחילוץ חטופים | חדשות השבת

    אתר קול חי No Comments on נכשל מבצע לחילוץ חטופים | חדשות השבת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום חדשות השבת:

    שני לוחמים נפצעו קשה בליל שבת במבצע לחילוץ חטופים ברצועה. המבצע יצא לפועל בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות חטופים במקום מסוים ברצועה. הכוחות פשטו על איתור של חמאס, התנהלו חילופי אש במקום, מספר מחבלים חוסלו. המבצע כשל – לא חולצו חטופים בפעולה ולא היו חטופים באותו איתור שעליו פשטו הכוחות.

    דובר צה"ל מסר: "פעלנו ונמשיך לפעול במגוון דרכים מבצעיות ומודיעיניות בכל דרך להשבת החטופים הביתה. אנחנו רואים יותר ויותר לוחמים שנכנעים בקרב ומסגירים את עצמם לכוחותינו, בהם גם פעילי נוחבה ומפקדים בחמאס״.

    צה"ל ממשיך בלחימה בחאן יונס: מסוק קרב חיסל מספר מחבלים שארבו לכוחות צה"ל על גג מסגד, חיסל מספר מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וכן מחבלים נוספים ששהו במרחב. מטוס קרב השמיד את המסגד שהכיל תשתיות טרור של חמאס ואת מערכת התשתיות התת-קרקעיות שתחתיו.

    צה״ל חושף תמונות שמציגות את אחת הדרכים להשמיד פירי מנהרות: השחלת ״חוטר נפיץ״ לתוך המנהרה, ובאמצעות פיצוץ – הפיר מושמד.

    כוחות שריון שנלחמים עם חטיבת הצנחנים איתרו בשכונת שג׳עיה פיר מנהרה תת קרקעי שיש בתוכו מעלית ששימשה את מחבלי חמאס. עוד עדות להיקף הענק ולתחכום של פרויקט המנהרות התת קרקעיות של חמאס. הפיר הושמד. במקומות אחרים ברצועה נמצאו מנהרות כל-כך רחבות שרכב יכול לנסוע בהן, ויש עדויות שמספרות גם על יותר מזה.

    בליל שבת: פיגוע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך ליעבד בצפון השומרון. ישראלי נפצע מהירי ברגלו, הוא בהכרה.

    ליל שבת – מטח לתל אביב והמרכז: 6 שיגורים – 5 יורטו, 1 בשטח פתוח. במקביל בוצע אז ירי למעלות והגליל המערבי: 5 שיגורים – 2 יורטו, 3 בשטח פתוח.

    צה״ל חושף כי חמאס ירה את מטח הרקטות אתמול לגוש דן והמרכז מתוך האזור ההומניטרי ״אל-מוואסי״ בדרום הרצועה, מאתר שיגור שנמצא 20 מטרים מבית ספר. הדבר ״מהווה ראייה נוספת לכך שחמאס מנצל את המחוות ההומניטריות של צה״ל לאזרחי עזה לטובת ביצוע פעולות הטרור שלו״. בנוסף, 4 רקטות שנורו אתמול בצהריים בוצעו מאותו אזור – אלא שהם כשלו ונפלו בתוך שטח הרצועה.

    שר הביטחון גלנט בהדלקת נרות בגבול עזה: ״רואים סימני שבירה שמתחילים להופיע בעזה״.

    ארה״ב הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה שקראה להפסקת אש הומניטרית לאלתר ברצועת עזה – ההצעה נפלה. סגן שליח ארצות הברית באו"ם, רוברט ווד, תקף את הצעת ההחלטה וכינה אותה "מנותקת מהמציאות" – "איננו תומכים בקריאה להפסקת אש שאינה בת קיימא – ורק תזרע את הזרעים למלחמה הבאה". טרם החלת הוטו האמריקני, 13 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הצביעו בעד ההצעה – בריטניה נמנעה.

    דיווח בפוליטיקו: ביידן הציב דד ליין לסיום המלחמה לסוף החודש (סוף השנה למניינם) כזכור, בביקורו בישראל בלינקן אמר בשבוע שעבר כי ״יש לישראל כמה שבועות, לא כמה חודשים״.

    צה״ל: בלילה האחרון תקפנו מספר מטרות של חיזבאללה בלבנון, בהן מפקדות מבצעיות של הארגון (בתגובה על הירי הרב אתמול לצפון, בין היתר טיל נ״ט למוצב צבאי ליד מתת). במהלך הלילה זוהו גם מספר שיגורים מלבנון לישראל – צה״ל הגיב באש.

    קיבוץ בארי הודיע על הירצחו של סהר ברוך הי"ד (25) שנחטף מביתו ע״י מחבלי חמאס לעזה בבוקר הטבח ונרצח שם. אחיו עידן הי"ד נרצח על ידי חמאס בטבח.

    לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. חוסל המחבל שביצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לחורסה בחטיבת יהודה ב-7.12 בעת שתקף את הכוחות בניסיון מעצרו.



    0 תגובות